לפרופיל – בניית זהות אישית

גיל ההתגברות מלווה את התלמידים בהרבה משברים, זהות עצמית, יחיודיות שלי כאדם פרטי, המקום שלי בחברה וכו'..  ביחידה זו נעסוק בשאלת גיבוש הזהות העצמית שלי כתלמידה בוגרת, איפה זה פוגש אותי? תחושת הבדידות בהתמודדות עם שיוניים ומעברים. כיצד אני לומדת להכיר את עצמי? לאן אני שייכת?
נלמד עם הבנות את חשיבותו של התהליך בריא ומיוחד, וכיצד לומדים לזהות לעצב את זהותי כבת לעם היהודי תלמידה בוגרת.

 

תנו לגדול בשקט

יחידה המהווה יחידת המשך ליחידה הראשונה,  בגיל ההתגברות בתוך תהליך גיבוש הזהות אישית, הבת מתמודדת עם מעגלים שונים המושכים אותה לכיוונים שונים ולעיתים מנוגדים  כגון: יחס וקשר עם ההורים בגיל ההתגברות, אני והחברה, לחצים ואיזונים, וכן היחס שלי מול בורא עולם, ולעיתים המתבגרת לא יודעת למצוא את היחס והאיזון הנכון בתוך סערת הנעורים. ביחידה זו נעסוק במעגלי ההתייחסות של הבת המתבגרת, ונסה לעזור לבנות למצוא את המקום שלה במעגלים אלו..

 

סולם מוצב ארצה

ביחידה זו נלמד על חשיבותו של המאמץ, ועל תפקידנו ומשימתנו להתקדם תמיד. נלמד  להתבונן על עצמנו בעין טובה ולהבין שבחיים, לא הכל נמדד רק בהישגים ובציונים חיצוניים. היעדים בחיים צריכים לגרום לנו להתקדם, להשתפר ולעלות מעלה מעלה, אך יעדים אלו אינם העיקר, אלא עצם ההשתפרות וההתקדמות שלנו. עלינו להבין את חשיבותה של הדרך ולהאמין כי בכוחו של כל אחד להתקדם, אם מעט ואם הרבה, צעד אחרי צעד, בקצב המתאים לנו.

 

זה לא בסדר, להיות בסדר..

הנוער של ימינו לעיתים נקלע לתפיסה פשרנית שמסתפקת ב"עובר" בלבד. זה יכול לבוא לידי ביטוי במבחנים בבית ספר, בהם הם עלולים להסתפק בציון 70-80, למרות שהם יכולים הרבה יותר, וגם בנושאים אחרים בחייהם.
ביחידה זו ננסה להפריך את הטענה שרק "בסדר" זה מספיק. נבין שעלינו לשאוף כמה שיותר גבוה ולהביא את היכולות שלנו לידי ביטוי.

גלריית תמונות:

טופס הזמנת פעילות

מעוניינים להזמין פעילות זו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שמחים שהגעתם!

רגע לפני שנכנסים חשוב לנו להגיד שהאתר עדיין בהרצה, ולכן יתכנו תקלות.

עמכם הסליחה

דילוג לתוכן