דווקא בימים בהם בני האדם, בהובלת העולם המערבי, מדברים כמה שיותר על הצורך "להיות מאושר" ו " לעשות מה שטוב לך" אחוזי הדיכאון וחבריו עולים בצורה דרמטית והתרופות הנמכרות בעולם הן למחלות אלה.
יש פער, במיוחד בגילאי הנערות, בין מה שאנחנו מאמינים שישמח אותנו לבין מה שמשמח אותנו באמת. אין אדם על פני האדמה שלא פועל פעולות כל שהן על מנת להבטיח את אושרו ושמחתו . אך מהן הפעולות והמחשבות אשר יתחילו לכוון אותנו לכך?
אנו רואים תופעה מעניינת: דווקא ככל שהאנשים נהיו "חופשיים" יותר , כך הם יותר ויותר מדווחים על דכאון.
על הפערים האלו אנו רוצים לדבר.
נראה שהאדם המאושר הוא זה שחייו מלאים משמעות ושליחות המחדירה בלבו ונפשו נצחיות של חיים ולא "חלקים של שמחה" .
אלוקים, אוהב או אוייב?
הקב"ה ברא בעולמו טוב ורע, אז האם הוא טוב או רע? ואולי שניהם? וכתוצאה מכך, האם אנו תופסים את אלוקים כגורם מאיים או מציק הדורש ממני דברים שאיני בהכרח מעוניין בהם, או כגורם של כל הטוב שיש ויכול להיות וכפתרון לבעיותיי? תפיסה הגורסת שאלוקים הוא ישות עוצמתית ושליטה יוצרת פחד ואיימה מהקב"ה מה שמביא לתפיסה מפוחדת ומאוימת מהעולם. תפיסה הרואה בקב"ה מטיב ואוהב את עולמו מפתחת באדם גישה חיובית ואוהבת לגביי חיינו כאן בעולם.
ביחידה זו נלמד שעלינו להתבגר בתפיסות שלנו את אלוקים ודרכן את איך אנו תופסים את חיינו והעולם שסביבנו. הרע שיש בעולם הוא כתוצאה מהבחירה שנתן הקב"ה לאדם. הבחירה בידינו כיצד לנהוג בעולם. "תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי". ההבנה שהקב"ה הוא המקור לפתרון הכל נותן לנו ראייה חיובית על העולם ועל החיים המביאה לבחירה בחיים.
היזהרו מחיקויים – יחסנו לתרבות המערב.
ביחידה זו נעסוק ביחסנו לתרבות המערב, נעמוד על שקודם כל יש הבדל מהותי בין התרבות הישראלית הפנימית לבין התרבות המערבית המחצינה, נעמוד על כך שאם כל ההבדל, ישנם דברים שניתן לקחת ולקבל מתרבות זו וננסה לבנות כלים והבחנה נכונה, מה ניתן לקחת ולהפיק תועלת מתרבות זו, ומה מזיק.